П`ятниця
19.04.2024
15:08
Погода
Яндекс.Погода
Категорії розділу
Мої статті [2]
Методична робота. Статті. [8]
Виховна робота. Статті. [5]
Методична робота. Файли. [2]
Виховна робота. Файли [0]
Мої файли [2]
Вхід на сайт
Пошук
Друзі сайту
Поделитися

Комунальний заклад

"Дніпрорудненська

загальноосвітня

школа І-ІІ ступенів"

Василівської районної ради

Запорізької області

Головна » Статті » Методична робота. Файли.

урок природознавства в 6 класі, вчитель: Харченко Н.В.

Тема: Значення пристосування організмів до умов існування. Поведінка рослин і тварин.

 

Мета: закріпити знання учнів про форми поведінки тварин, їх значення і причини, розкрити значення пристосувань до умов існування для життя живих організмів, розглянути та порівняти ці явища в рослин і тварин, звернути увагу учнів на неприпустимість грубих порушень людиною умов існування рослин і тварин в природі

 

Хід уроку:

1.     Емоційне привітання (Який сьогодні день?)

2.     Перевірка готовності до уроку.

3.     Гімнастика для мозку (налаштування на роботу)

І. Перевірка домашнього завдання.

Робота на картках:

При фотосинтезі створюються: кисень, вуглекислий газ, неорганічні речовини, органічні речовини

2. Рослиноїдні тварини: вівці, леви, свині, зайці, ведмеді

3. Для фотосинтезу потрібне: світло, мінеральні речовини, вода, органічні речовини

4. Дихання організмів – це використання: вуглекислого газу, кисню, води, органічних речовин

5. Органи дихання у тварин(3)____________,______________,__________

6.Способи вегетативного  розмноження рослин: ______________________

_______________________________________________________________

(Після виконання усно знаходимо правильні відповіді вірна відповідь 1 бал)

ІІ. Вивчення нового матеріалу.

На дошці картинки: (додаток 1) 

Визначте по одній ознаці у кожної тварини та рослини, яка на вашу думку найважливіша для них. Для чого ці ознаки їм необхідні?

Іншими словами всі ці ознаки можна назвати пристосуваннями, отже тема нашого уроку сьогодні: «Значення пристосування організмів до умов існування. Поведінка рослин і тварин».

І сьогодні на уроці ми з вами зможемо:

1.     З’ясувати в чому полягає  значення пристосувань до умов існування для життя живих організмів.

2.     Дізнатись про форми поведінки тварин, їх значення і причини.

Завдання №1

*Умови існування - усе те, без чого життя організмів неможливе

Назвіть основні умови існування живих організмів.

* Основними умовами існування живих організмів є наявність води,світла, тепла, повітря, продуктів живлення.

Робота в парах:

Кожна пара отримує свою умову існування користуючись інструктивною картою необхідно чітко виділити пристосувальні риси організму. (для таблиці)

Умова існування

Пристосування

Рослини

Тварини

Давайте зробимо висновок: Для чого рослинам та тваринам потрібні пристосування ?

*Рослини і тварини мають різноманітні пристосування до умов існування. Це забезпечує їм виживання і розселення

Фізкультурна пауза

Завдання № 2 (Чи у рослин є певна поведінка?) Перша пара:   один сонце, інший соняшник імітують поведінку рослини.  Друга пара: один пташа інший дорослий птах імітують вигодовування пташат.   

Оскільки рослини закорінені в ґрунті, рухатися можуть лише окремі їхні частини, у нашому випадку квітка та листя. У випадку з птахами ми побачили приклад поведінки яка характеризує турботу про  потомство.

Дізнайтесь про інші форми поведінки рослин із підручника ст. ___, читаючи зверніть увагу чим зумовлена та чи інша поведінка тварин?

Обговорення прочитаного, висновок:

* Поведінка живих істот є їх пристосуванням до умов існування та змін, що відбуваються в них.

ІІІ. Закріплення вивченого, домашнє завдання, оцінювання

1.     с.53 (висновки) прочитати.

2.     Поєднайте пристосування та фактор оточуючого середовища:

Мясисті листи та стебло                    Забезпечення їжею               

Листопад                                             Запилення

Горби верблюда                                 Освітлення

Густа шерсть                                       Дихання

Відліт птахів до «теплих країв»                  Температура

Зябра                                                   Недостатнє зволоження

Яскрава квітка

 Домашнє завдання:  ____________________________________

Оцінювання: До балів зароблених за д/з додаємо бали за роботу на уроці та правильність виконання роботи на закріплення матеріалу.

/2012-2013/pril_microsoft_office_word-2.docx

/2012-2013/kartki_microsoft_office_word.docx

/2012-2013/prilozh_microsoft_office_word.docx

/2012-2013/prilozhenie_microsoft_office_word.docx

Категорія: Методична робота. Файли. | Додав: natali (14.11.2012)
Переглядів: 1734 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]