Четвер
02.05.2024
10:32
Погода
Яндекс.Погода
Категорії розділу
Мої статті [2]
Методична робота. Статті. [8]
Виховна робота. Статті. [5]
Методична робота. Файли. [2]
Виховна робота. Файли [0]
Мої файли [2]
Вхід на сайт
Пошук
Друзі сайту
Поделитися

Комунальний заклад

"Дніпрорудненська

загальноосвітня

школа І-ІІ ступенів"

Василівської районної ради

Запорізької області

Головна » Статті » Методична робота. Статті.

Тестування в контролі навчальних досягнень учнів

Тестові технології активно використовуються в сучасному суспільстві як один із засобів здійснення обєктивного контролю за якістю освіти й ефективного управління нею. Разом із тим успішне їх впровадження  в практику освіти потребує активного залучення до цього процесу широкого кола працівників освіти. Передусім це стосується вчителів загальноосвітніх шкіл, їх готовності засвоювати та використовувати сучасні теорії та практики тестування, включатися в процес тестування на етапах розробки тестів (минулого року більшість вчителів району взяли участь в конкурсі по складанню тестів з навчальних предметів, зокрема, і хімії), апробації тестів і їх корекції, а також використання як інструменту вимірювання навчальних досягнень учнів з метою реалізації у навчанні компетентністного підходу.

За рекомендацією МОН України тести широко застосовуються  сьогодні для тематичного оцінювання навчальних досягнень учнів поряд із традиційними, пробуваними часом формам контролю і оцінки. Забезпечити  якісно новий рівень тематичного оцінювання на основі сучасних тестових технологій ось основне завдання вчителя, передусім, тому, що це вимоги сучасних реалій сьогоднішнього процесу навчання. Учень вправно вододіючий навичками розв’язання тестових завдань та маючи певні знання з предмету не розгубиться і під час зовнішнього незалежного тестування, буде до нього психологічно готовий і оцінка, тобто кількість отриманих ним балів, під час тестування буде залежати від якості отриманих знань, а не від вміння чи невміння працювати з тестовими завданнями.

Ефективна організація роботи з учнями передбачає системність: проведення на початку року стартової діагностики, яка дозволить визначити прогалини не тільки в знаннях учня з навчального предмету, а із вміння правильно працювати з тестами, тобто вірно розподілити час, зосередитись, швидко проводити розрахунки, визначати пріоритети. Треба зауважити, що спираючись на основні засади особистісно - орієнтованого навчання, вчитель в кожному окремо взятому класі, має вирішити коли саме потрібно провести стартовий моніторинг, можливо, варто навіть розбити учнів на групи: одні учні здатні якісно працювати одразу з початку року, іншим потрібен час адаптуватися після літнього відпочинку. Далі за стартовим моніторингом, зробивши якісний аналіз його  результатів необхідно поступово виправляти виявлені недоліки. Для цього вчителеві варто розробити  тесові завдання які можна використовувати не тільки під час тематичного оцінювання, а і на уроці під час вивчення нового матеріалу, як тренувальні вправи, вправи на закріплення вивченого. Великим кроком у підготовці учнів до зовнішнього незалежного тестування стало б узгодження форм проведення шкільного тестування і ЗНО, тобто використання бланків, обов’язкове інструктування учнів перед розв’язанням тестових завдань, кодування відповідей. Крім того гостро стоїть питання вдосконалення системи оцінювання шкільних тестів, робота вчителя ускладнюється ще й тим, що йому перевіривши тест необхідно визначити й врахувати в подальшій роботі ті чинники, що в кожному конкретному випадку впливають на оцінку.

Отже всім вчителям,  які  зацікавлені в підвищенні якості освіти саме тестовий контроль якості знань учнів з навчальних предметів слугуватиме запорукою успіху в започаткованій справі.

Категорія: Методична робота. Статті. | Додав: ДЗОШ (24.01.2011)
Переглядів: 1159 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]