Розробка уроку
з основ здоров’я 5 клас (відкритий
урок, районний семінар вчителів основ здоров’я,
04.05.2012 року), вчитель – Бочарова
А.А.
Тема:
Позитивний вплив на здоров’я дружніх стосунків між
однокласниками та іншими дітьми.
Мета:
Визначити значення
дружби для здоров’я людини, означити риси
«Справжнього друга», продовжувати формування навички робити висновки, аналізувати. Розвивати вміння спілкуватись, співпрацювати, інтерес до
нових знань та прагнення їх здобути.
Виховувати
толерантне ставлення дітей один до одного та оточуючих.
Сприяти
усвідомленню учнями необхідності зберігати та покращувати своє здоров’я.
Обладнання:
картка
уроку (Додаток 1), спортивний
інвентар, аркуші, маркери
Хід
уроку:
Організаційний
момент.
Привітання:
Вч.:
Добрий день! Діти, вітаю вас, сьогодні
чудовий, світлий, сонячний день, попереду нас чекають цікаві відкриття, отже
покажіть мені ваші долоні (учні показують долоні), покладіть на одну долоньку:
уважність, наполегливість, творчість. На іншу я покладу вам цікавість і терпіння. Зберіть все, що у вас в долоньках і почнемо наш урок,
взявши всі перелічені якості із собою.
Пропедевтична
практика:
Вч.: На
минулому уроці ми говорили з вами про значення настрою для
здоров’я.
Пригадайте, що таке настрій? Якими буває
настрій? За допомогою
чого ми можемо дізнатися який настрій у людини та
показати свій? (міміки,
пантоміміки)
Завдання:
На дошці та на картках учнів представлені емоції людей «в обличчях», пропоную
розподілити ці емоції на дві групи: позитивні та негативні (два учні працюють
біля дошки).
Висновки
– бесіда, які емоції (настрій) корисні для нашого здоров’я, а яких емоцій слід уникати, чи
здатні ми керувати нашим настроєм, як це зробити?
Основна
частина уроку:
Вч.:
Для того щоб уникнути сьогодні на уроці негативних емоцій, пропоную
вам виконати вправу
- «зарядка для мозку»,
ці вправи налаштують вас на
роботу, і ви з
легкістю зможете виконати всі завдання
на уроці та бути
впевниними у власних силах.
Гімнастика для мозку
Завдання: перехрещувати частини тіла: схрести руки на грудях (права зверху), закласти
ногу за ногу (ліва зверху), швидко поміняти (2-3 рази), лівим ліктем торкатися правого коліна, а
потім правим – лівого (швидко поміняти 4 рази).
Гра « Дешифрувальник»
На
дошці присів’я: «Яку дружбу заведеш, таке й життя поведеш»
(прислів’я
написане в дзеркальному відображенні, розташоване на дошці в такому
напрямку ), учні розшифровують
запис.
Оголошення теми та мети
уроку:
-
Тема нашого уроку:
Позитивний вплив на здоров’я
дружніх стосунків між однокласниками та іншими
дітьми, і сьогодні на уроці ми визначимо значення дружби для здоров’я людини,
означимо риси «справжнього друга».
Бесіда:
-
У вас є друзі?
-
Ви вважаєте, що ви
справжній друг?
-
Пропоную вам виконати
наступне завдання: Напишіть на аркуші одну якість вашого характеру, яка на вашу
думку робить вас «справжнім другом»
(
учні по черзі називають якість, яку написали та прикріплюють її на дошці).
-
Погляньте на дошку
ми загальними зусиллями визначили з вам
якою повинна бути людина, щоб бути «справжнім другом», (перечитуємо якости). Чи
хотіли б ви щоб така людина була вишим другом?
-
Що таке дружба? (учні
відповідають). Я пропоную до вашої уваги таке визначення дружби:
Дружба
– це близькі стосунки, засновані на взаємній допомозі, прихильності, спільності
інтересів, смаків, поглядів, життєвих позицій.
- Яке значення дружба має
для здоров’я?
Робота з підручником:
ланцюжком читають текст на ст. 170 доходимо висновку, що люди всі різні і треба сприймати їх такими які вони є.
-
На сторінці 172
знайомимося з поняттям «толерантність»
-
Завдання:
для того щоб перевірити на скільки ви толерантні та дружні, пропоную вам
виконати таке завдання:
Учні
об’єднуються в пари, отримують один на
двох аркуш та один маркер, пропоную їм намалювати, тримаючи маркер разом, один простенький малюнок. Після виконання
завдання учні вивішують свої малюнки на дошці та відповідають на питання:
-
Чи легко вам було це
зробити?(ні, спочатку було складно, треба було пристосуватися один до одного,
домовитись, прислухатися один до одного, але наприкінці – стало цікаво та
легко).
-
Так і у дружбі:
Справжня дружба – коли
поважають один одного;
Дружбу можна
створювати, зміцнювати, руйнувати;
Справжня дружба
залежить від якостей наших і наших друзів.
-
Давайте пригадаэмо,
яким э справжній друг за нашою схемою – (перелічюємо
якості, які зазначили учні).
-
Таким другом може бути
тільки здорова людина. Ми з вами знаємо,
що здорова людина – здорова фізично, духовно, психічно та соціально. Отже щоб відповідати прислів’ю: В здоровому тілі здоровий дух,
пропоную вам укріпити ваше фізичне здоров’я.
(Заняття
в спортивному залі – 10 хвилин: інструктаж з ТБ, розминка, виконання вправ
для профілактики сколіозу, клишеногості на «галявинці здоров’я» - по колу: дошки
Євмінова, масажері для ступнів, масажному м’ячі,
зі скакалками )
Підсумок уроку:
-
Бесіда:
Що
таке дружба?
Яким
повинен бути справжній друг?
Якою має бути справжня дружба?
-
Виконання
тесту на сторінці 172 підручника, опрацювання рекомендацій до
тесту.
-
Домашнє
завдання: §23
прочитати, опрацювати поради на ст.. 175, записати їх в картку. Додатково: скласти абетку дружби.
-
Оцінювання /_tbkp/dodatok_microsoft_office_powerpoint.pptx
|